You are currently viewing רפלקסולוגיה – לוקחים את הבריאות בידיים שלנו

רפלקסולוגיה – לוקחים את הבריאות בידיים שלנו

  • מחבר:
  • פורסם:28/09/2023
  • קטגוריה:blog

קורס רפלקסולוגיה בצפון זוכה לביקוש בגדול בקרב תלמידים, והבוגרים שלו מוצאים לקוחות בקלות.וזה לא מפתיע, בגלל שכל הנוגע לבריאות הרגליים נלקח מאוד ברצינות. עוד לפני שהרפואה המערבית הכירה בהתמחות נפרדת בבריאות הרגליים, כבר היו קיימות אמונות רבות הנוגעות לבריאות וטיפול נכון ברגליים, חלקן יותר הגיוניות ומבוססות מאחרות. תראו אותן בעצמכם:

  1. רגליים רטובות והצטננות: אנשים רבים מאמינים שרגליים שנרטבו, או רגליים רטובות שבאו במגע עם קור, עלולות להוביל להצטננות ולמחלות בדרכי הנשימה העליונות. האמת היא שהצטננות נגרמת בדרך כלל על ידי וירוסים, ולא רק בגלל רגליים רטובות. זאת אומרת שרגליים רטובות יכולות להחמיר את מצב הבריאות הכללית שלך, אבל הן אינן דרך מובטחת לחלות. מצד שני, נעליים רטובות הן בית גידול פורה לפטרת. בנוסף, נעליים רטובות מתקררות מהר יותר ומבודדות חום פחות טוב. וכך יוצא שהאדם הופך לפגיע יותר לסביבה הגורמת למחלות.
  2. נעליים הפוכות: ישנה אמונה כי נעילת נעליים הפוך יכולה להביא מזל טוב. לעתים קרובות זה קשור למצבים חריגים שבהם אנשים מנסים לשנות את מזלם. מצד שני, אדם הנועל נעליים הפוך, סביר להניח שדעתו מוסחת או עייפה, ולכן דעתו מוסחת בקלות רבה יותר והוא פגיע יותר לטעויות הקשורות לקלות דעת והסחה.
  3. ריפוד דמוי פרווה: חלק מהתרבויות מאמינות שטוב ללבוש גרביים חמות מחומרים טבעיים עם סיבים ארוכים, כדי לשמור על רגליים חמות ובריאות. זה עשוי להיות הגיוני, במיוחד בתקופות קרות יותר של השנה. יתרה מכך, גם במדינות חמות כמו ישראל יש עונות קרות, ולכן אין להזניח גרביים ונעליים איכותיות.
  4. נעליים, ביגוד ואמונות: מגרביים אדומות למזל טוב באסיה, ועד מטבע בנעל של כלה, ישנן אמונות רבות לגבי מה צריך ללבוש על הרגליים כדי להביא מזל ושגשוג. סביר להניח שהשאלה היא שוב עניין של קשב – אם אדם השקיע בפרט כה קטן בהכנה, אז הוא צפוי להיות קפדן והחלטי בכל השאר, וההצלחה מלווה אנשים כאלה.

אבל מלבד אמונות טפלות וחצאי עובדות, ישנו מדע שלם כיצד להשתמש בהליכי הרפואה האלטרנטיבית הנכונים כדי לשפר את בריאות הגוף כולו דרך כפות הרגליים.

אילו תוצאות טיפוליות נותנת הרפלקסולוגיה?

אלפי שנות ניסיון והכשרה מסודרת מאפשרים למומחה ברפלקסולוגיה להגיע לתוצאות משמעותיות בבריאותו של הלקוח:

  1. הרפיה והפגת מתחים: רפלקסולוגיה יכולה לקדם הרפיה ולהפחית מתח, שכן עיסוי וגירוי של נקודות ספציפיות יכולים לייצר תחושות נעימות ולהפחית מתח. בהתחשב באורח החיים הקשוח והדינמי שכופה החברה המודרנית, טיפולים אלו חשובים מאוד לשמירה על בריאות הנפש, כמו גם לתפקוד תקין של מערכות העצבים והלב וכלי הדם.
  2. שיפור של זרימת הדם: תומכי הרפלקסולוגיה מאמינים שהיא מסייעת בשיפור זרימת הדם ומערכת הלימפה, מה שיכול לעזור לווסת את תפקוד האיברים ולייעל את סילוק הרעלים מהגוף.
  3. הפחתת כאב: יש אנשים שמדווחים על ירידה בכאב לאחר פגישות רפלקסולוגיה, במיוחד במקרה של כאבי גב, כאבי צוואר או כאבי ראש. זוהי בו זמנית תוצאה של עבודה נכונה עם הנקודות ברגליים, מנוחה במהלך הטיפול ותהליך המודעות העצמית במהלך האבחון.
  4. תמיכה בבריאות הכללית: מומחים ברפלקסולוגיה טוענים שהיא יכולה לשפר את הבריאות הכללית של הגוף, לקדם ריפוי עצמי ולשמור על איזון במערכות פנימיות.
  5. תמיכה ברווחה פסיכולוגית: אנשים רבים מוצאים שרפלקסולוגיה מספקת הרפיה ורווחה פסיכולוגית, שיכולה לעזור לשפר את מצב הרוח ולהפחית חרדה.

לפיכך, אפילו טיפול אחד יכול לעזור להתמודד עם מתח ועומס על מערכות גוף רבות. התוצאה בולטת עוד יותר עם ביקורים מתמידים אצל מומחה כדי לשמור על תוצאות הטיפול.

מה צריך לדעת מומחה ברפלקסולוגיה?

רפלקסולוגיה היא טיפול יעיל ולכן יש לו ביקוש כל-כך גבוה. אבל כדי לקבל את התוצאה הרצויה, המפגש חייב להיות מנוהל ידי מומחה מוסמך עם הידע והמיומנויות הדרושים:

  • אנטומיה ופיזיולוגיה: הבנת האנטומיה והפיזיולוגיה של איברים ומערכות בגוף האדם היא בסיסית לרפלקסולוגיה. המומחה חייב לדעת אילו חלקים בגוף תואמים לנקודות שונות ברגליים, בזרועות ובאוזניים. בנוסף, עליו להבין את מבנה הרגליים והזרועות עצמן על מנת לעבוד בצורה נכונה ולא לגרום נזק במהלך ההליך.
  • שיטות עיסוי: רפלקסולוג חייב להיות בקיא בשיטות שונות של עיסוי וגירוי נקודות רפלקס. שיטות אלו עשויות לכלול עיסוי, לחץ, תנועות מעגליות ושיטות אחרות. ישנם מומחים מתקדמים אשר מוסיפים גם חימום, למשל באמצעות אבנים מיוחדות.
  • אבחון: היכולת לאבחן את מצבו של הלקוח על סמך מצב הרגליים, הידיים או האוזניים שלו היא חלק חשוב בטיפול הרפלקסולוגיה. זה עשוי לכלול זיהוי אזורים של מתח, כאב או חוסר איזון. אגב, כמה טיפולים אחרים, כגון פדיקור, יכולים להשפיע על התמונה הכוללת, והמומחה מחויב לברר בנוגע לנקודות אלה עם לקוחות.
  • גישה אישית: כל לקוח הוא ייחודי, ועל הרפלקסולוג לקחת בחשבון מאפיינים וצרכים אישיים בעת המפגשים הטיפוליים. זה כולל את הטמפרטורה בחדר הטיפולים, רמת הרגישות, המצב הפסיכולוגי ועוד.
  • בטיחות: על הרפלקסולוג להקפיד ולהתחשב בבטיחות הלקוח. זה כולל חיטוי נכון של הציוד ושמירה על סטנדרטים היגייניים.
  • מיומנויות תקשורת: חשוב להיות מסוגלים לתקשר עם הלקוחות, להבין את צרכיהם, להתריע מפני תגובות אפשריות לטיפול ולברר מהם השפעת ההליכים על הגוף על מנת לנהל נכון את הפגישה הבאה.
  • הכשרה ורישוי: במדינות רבות, העיסוק ברפלקסולוגיה מצריך רישיון או הסמכה מיוחדים. על המומחה להיות מיומן ולעמוד בדרישות החוק של המדינה או האזור שלו. בישראל מדובר ברישיון ממוסד הכשרה רלוונטי.
  • אתיקה והתנהגות מקצועית: מטפל ברפלקסולוגיה חייב לעמוד בסטנדרטים אתיים ולשמור על רמה גבוהה של התנהלות מקצועית, כמו כל עובד בתחום הבריאות.

למידה מתמשכת: תחום הרפואה והבריאות מתפתח כל הזמן, ומטפל ברפלקסולוגיה חייב לעדכן את הידע והכישורים שלו באמצעות הכשרה שוטפת ופיתוח מקצועי.

האם אפשר ללמוד את כל זה בקורס אחד?

רפלקסולוגיה דורשת ידע נרחב ומגוון מיומנויות שכן טיפול זה משפיע על הבריאות הפיזית והנפשית של הלקוח. זה חל לא רק על הטיפול עצמו, אלא גם על תקשורת, תכנון עבודה, אבחון ופרטים רבים אחרים. קורס רפלקסולוגיה בצפון כולל בתוכניתו את כל הידע והמיומנויות הדרושים לתחילת עבודה עצמאית, בטוחה ופרודוקטיבית.