You are currently viewing כיצד לבחור את כלי הבישול המתאימים למטבח שלך

כיצד לבחור את כלי הבישול המתאימים למטבח שלך

  • מחבר:
  • פורסם:14/05/2023
  • קטגוריה:blog

בין אם אתה שף ביתי ותיק או טירון בישול, כלי הבישול הנכונים יכולים לעשות עולם של הבדל בהרפתקאות הקולינריות שלך. עם אינספור חומרים, מותגים וסוגים של סירים ומחבתות לבחירה, מציאת ההתאמה המתאימה למטבח שלך יכולה להיראות מרתיעה. במדריך זה, נחקור את הגורמים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת כלי בישול ונעזור לך לקבל החלטה מושכלת.

 

הבן את סוגי כלי הבישול: לפני הצלילה לתהליך הקניות, חשוב להבין את סוגי כלי הבישול השונים הזמינים. הנה סקירה מהירה:

 

מחבתות: אלה מושלמים לטיגון, הקפצה והשחמה. הם מגיעים בגדלים שונים, ומחבת טפלון טובה היא מוצר חובה בכל מטבח.

 

מחבתות לרוטב: ניתן להשיג בגדלים שונים, מחבתות מצוינות להרתחה, רתיחה והכנת רטבים.

 

סירי אידוי: סיר אידוי מושלם להכנת ציר, מרקים ופסטה רותחת.

 

תנורים הולנדיים: הסירים הכבדים האלה יכולים לעבור מכיריים לתנור, מה שהופך אותם לאידיאליים עבור מנות בבישול איטי כמו תבשילים ופלטה.

 

מחבתות צלייה: אלו משמשות בתנור לצליית בשרים וירקות.

 

החומרים חשובים: כלי בישול מגיעים במגוון חומרים, לכל אחד היתרונות והחסרונות שלו.

 

נירוסטה: עמיד, עמיד בפני חלודה וכתמים, וניתן למדיח כלים, נירוסטה היא בחירה רב-תכליתית ובמחיר סביר. עם זאת, זה לא מוליך החום הטוב ביותר, אז חפש מחבתות נירוסטה עם ליבת אלומיניום או נחושת.

 

ברזל יצוק: ידוע בשמירת החום המשובחת שלו ובבישול אחיד, ברזל יצוק מושלם לצריבה, טיגון, אפייה ועוד. עם זאת, הוא דורש טיפול מיוחד כדי למנוע חלודה ולשמור על תיבולו.

 

נון-סטיק: מחבתות נון-סטיק קלות לניקוי ודורשות פחות שמן, מה שהופך אותן למושלמות לבישול פריטים עדינים כמו ביצים או דגים. עם זאת, הם לא יכולים לעמוד בחום גבוה, והציפוי יכול להתבלות עם הזמן.

 

נחושת: למרות שהם יקרים, מחבתות נחושת מציעות חימום מהיר ואחיד. רוב מחבתות הנחושת מרופדות בפלדת אל חלד כדי לספק משטח בישול בטוח ועמיד.

 

אלומיניום: מחבתות אלומיניום קלות משקל ובמחיר סביר מוליכות היטב את החום. עם זאת, הם יכולים להגיב עם מזונות חומציים, ולגרום להם לקבל טעם מתכתי.

 

שקול את סגנון הבישול שלך: מה שאתה מבשל לרוב צריך להנחות את בחירת כלי הבישול שלך. אם אתם אוהבים לצרוב ולהשחים בשרים, מחבת נירוסטה או מברזל יצוק היא חובה. אם אתם חובבי תבשילים ומרקים בבישול איטי, תנור הולנדי צריך להיות ברשימה שלכם.

 

חשבו על הכיריים שלכם: לא כל כלי הבישול תואמים לכל סוגי הכיריים. כיריים אינדוקציה, למשל, דורשות כלי בישול מגנטיים (כמו ברזל יצוק או פלדת אל-חלד). כיריים מזכוכית פועלות בצורה הטובה ביותר עם מחבתות בעלות תחתית שטוחה.

 

סט או חלקים בודדים?: אמנם קניית סט יכולה לחסוך כסף, אבל אתה עלול לקבל חלקים שאתה לא משתמש בהם. רכישת חלקים בודדים מאפשרת לך להתאים אישית את אוסף כלי הבישול שלך בהתאם לצרכים שלך.

 

אל תשכח את המכסים: מכסים חיוניים להרתחה, הרתחה והפחתת רטבים. ודא שכלי הבישול שבחרת כוללים מכסים או שהם זמינים לרכישה בנפרד.

 

טפל בזהירות: הידיות צריכות להיות יציבות ועמידות בחום. ודא שהם נוחים לאחיזה ומחוברים היטב למחבת.